منهای عدل

مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

منهای عدل

مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

منهای عدل

[منهای عدل]
مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

***
نباید بگذارید این مطالبه‏ ی مهم از ذهنها دور شود ؛ یعنی بایستی عــدالت آن‏چنان از طرف مردم، قشرها و بخصوص جوانان مطالبه شود که هر مسئولی ناچار باشد به مقوله‏ ی عدالت، ولو برخلاف میلش هم باشد، بپردازد.
حضرت ایت الله خامنه ای

***

شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3




عدم ورود این رسانه به امر مطالبه عدالت در سطح استان , عدم ارائه گزارشاهای تحلیلی , عدم بهره گیری از ظرفیت رسانه ای نهاد های مردمی  و محلی در سطح استان , عدم همکاری جدی با نهاد ها و تشکل های دانشجویی , اکتفا به ارائه اخبار مربوط به جلسات اداری و نهاد های دولتی , عدم وجود ابتکار و ارائه طرح های نو , ضعف گسترده در مدیریت رسانه ای از جمله مشکلات عدیده ای که خبرگزاری فارس همدان این روزها با آن روبرو میباشد.



گزارش اختصاصی منهای عدل - امروز غربی ها در کار تبلیغات , شیوه های مدرن و بسیار پیشرفته ای را یاد گرفته اند و بلد شده اند ؛ ما در این جهت عقبیم . یکی از اساسی ترین کارهای آنها این است که تبلیغ کردن را بلدند و با این شیوه های تبلیغی سعی میکنند فضای جوامع را دگرگون کنند.
آنچه را که در عبارت بالا آمده است , بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی است که یکی از نقاط قوت جریان مقابل جمهوری اسلامی[نظام سلطه] را تشریح میکند , هر چند کار رسانه ای و تبلیغاتی  جزء  گزاره های قوی غرب و نماینده تام آن یعنی ایالت متحده آمریکاست  اما در مقابل همین موضوع جز نقاط ضعف ما  میباشد .


ضعف وضعیت رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خود را در فتنه88 آشکار ساخت و نزدیک به هشت ماه جریان فتنه با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغاتی خود توانست نظام اسلامی را با چالش های جدی روبرو سازد .


نادر طالب زاده ]مستند ساز و کارشناس مسائل رسانه[ وضعیت فضای رسانه ای ما را اینگونه ترسیم میکند که : « رسانه های ما در حالت نیمه تعارفی قرار دارد . این وضعیت ما را مجبور میسازد که به فکر خلاقیت رسانه ای بیفتیم . در این صحنه نبرد , دشمن ما را به لبه پرتگاه رسانده است اینجاست که ما به فکر چاره می افتیم .  وضعیت فعلی ما , شبیه چنین صحنه نبردی است که یا باید حمله کنیم و این غول رسانه ای را زمین بزنیم و یا در مقابل آن تسلیم به مرگ شویم.  »
خلاقیت رسانه ای که نادر طالب زاده از آن سخن به میان می آورد خود معلول مجموعه گزاره ها و فاکتور هایی است که در فضای مدیریت فرهنگی و رسانه ای کشور کمتر دیده میشود و یا اصلا دیده نمیشود , شاید زمان آن رسیده است که فضای رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خود را با سوالات جدی مواجه سازد که چرا در طول سالیان گذشته از کمترین بهره لازم در حوزه تعریف زمین بازی  با قواعد خود بهره برده است و یا اینکه چرا باید یکی از بزرگترین پاشنه آشیل [نقطه ضعف] جمهوری اسلامی , رسانه هاست.
در این میان وضعیت رسانه های محلی اعم از رسانه های مکتوب و مجازی در شهرستان ها نیز به مراتب بسیار بدتر از رسانه هایی در سطح ملی است , رسانه هایی که باید پیگیر مطالبات و دغدغه های منطقه ای و محلی خود باشند اما با نگاهی به عملکرد انان میتوان دریافت که اینگونه نیست.
در این میان منهای عدل بنبر رسالت خود در پیگیری مطالبه عدالت و اقامه قسط در استان همدان یکی از رسانه های محلی استان همدان را مورد بررسی و نقد قرار میدهد.


خبرگزاری فارس پربازدیدترین سایت خبری ایرانی است که از سال 1381 در فضای رسانه ای جمهوری اسلامی در حال فعالیت میباشد.این رسانه از سرویس های متعدد خبری تشکیل شده است که علاوه بر این سرویس ها تخصصی , در هر استان نیز دارای نمایندگی و سرویس اختصاصی میباشد.
آنچه را که در وب سایت رسمی خبرگزاری فارس آمده است , نقد جدی و اصولی , رصد واقعیت های اجتماعی با رویکرد مردم مدارانه , مراقبت از مصالح مردم , رعایت حقوق متقابل بین مردم و مسئولین و رعایت مصالح نظام اسلامی از اهداف کلی و اصلی این رسانه میباشد و تمامی خط مشی این سایت خبری بر اساس این اصول تبیین میشود.


67


همانگونه که در بالا ذکر گردید این رسانه در هر استان دارای نمایندگی و سرویس اختصاصی است تا اهداف و اصول این رسانه را از شهرستان ها پیگیری نماید که یکی از فعالترین نمایندگی ها , سرویس استان همدان است که بازتاب اخبار , رویداد و پیگیری مطالبات مردم همدان را بر عهده دارد .
با بررسی عملکرد این رسانه میتوان این مسئله را فهم کرد که آنچه را که در اهداف و ساست های کلی خبرگزاری فارس آمده است با آنچه را که در سرویس اختصاصی همدان درج میشود , فاصله وجود دارد.
در سیاست های کلی و اهداف فارس اینگونه آمده است که نقد جدی و اصولی در کنار
رصدواقعیت های اجتماعی با رویکرد مردم مدارانه از اهداف این رسانه میباشد اما انچه را که در تلکس خبری فارس همدان بیشتر به چشم می آید بازتاب اخبار مربوط به جلسات ادارات و نهاد های دولتی است.
طبق بررسی های پایگاه اطلاع رسانی منهای عدل از 70 عنوان خبری این رسانه , تنها یک گزارش مربوط به نقد جدی  و 6 خبر نیز با موضوع رصد واقعیت های اجتماعی بود و بقیه عناوین خبری بازتاب جلسات اداری و نهاد های دولتی بود.


مک


رصد تلکس خبری این سرویس خبری طی ماه های گذشته نیز حکایت از تایید بررسی ما در روز های گذشته  میدهد.


عدم ورود این رسانه به امر مطالبه عدالت در سطح استان , عدم ارائه گزارشاهای تحلیلی , عدم بهره گیری از ظرفیت رسانه ای نهاد های مردمی  و محلی در سطح استان , عدم همکاری جدی با نهاد ها و تشکل های دانشجویی , اکتفا به ارائه اخبار مربوط به جلسات اداری و نهاد های دولتی , عدم وجود ابتکار و ارائه طرح های نو , ضعف گسترده در مدیریت رسانه ای از جمله مشکلات عدیده ای که خبرگزاری فارس همدان این روزها با آن روبرو میباشد.


آنچه را که در بالا آمده است گزارشی کوتاهی بود که در آینده گزارش تحلیلی پایگاه اطلاع رسانی منهای عدل درباره عملکرد خبرگزاری فارس همدان بازنشر داده خواهد شد.





منابع و ارجاعات :

-کتاب جهاد فرهنگی , مجموعه بیانات رهبر انقلاب اسلامی , دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق-علیه السلام- , چاپ هفتم , نشر دانشگاه امام صادق -علیه السلام-
-کتاب راز رسانه , مجموعه گفتارهای نادر طالب زاده , به کوشش یاسر عسگری , دفتر اول , دفتر نشر معارف

-http://www.farsnews.com/hamedan

-https://fa.wikipedia.org/wiki/خبرگزاری فارس

-http://www.farsnews.com/aboutus

-http://www.farsnews.com/hamedan?i=2


نظرات  (۴)

۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۰ علیرضا مرادزاده

با سلام 

منهم وبلاگ  بسیار جالب و خنده داری با آدرس   gallerydanesh.blog.ir  دارم بد نیست بهش سر بزنید
شادترین مردم لزومأ بهترین چیزها را ندارند بلکه از هر چه سر راهشان قرار مىگیرد بهترین استفاده را مىکنند

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۹ احسان مطهری
فکر می کنم حال شما ناخوش باشه، ظاهرا از کمترین اطلاعات رسانه ای هم برخوردار هستید، این کاره نیستید که بخواهید یک رسانه را نقد کنید. اگر مرد هستید یک سایت خبری راه بیندازید تا ببینیم و تعریف کنیم
گر مرد رهی فتاده سر باید رفت...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی