منهای عدل

مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

منهای عدل

مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

منهای عدل

[منهای عدل]
مجمع فرهنگی هنری شهدای غواص

***
نباید بگذارید این مطالبه‏ ی مهم از ذهنها دور شود ؛ یعنی بایستی عــدالت آن‏چنان از طرف مردم، قشرها و بخصوص جوانان مطالبه شود که هر مسئولی ناچار باشد به مقوله‏ ی عدالت، ولو برخلاف میلش هم باشد، بپردازد.
حضرت ایت الله خامنه ای

***

شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3
شهاب3




بی توجهی مسئولان برای معماری پایتخت تاریخ و تمدن


یادداشت اختصاصی منهای عدل - معماری کوچه خیابان های همدان انعکاس یک تقلید ناشیانه ای از تهرانی است که غایت نگاهش به آینده به سمت لس آنجلس آمریکا است. قدم زدن در خیابان های همدان و بازتاب آنچه که معماری کاتالوگی نامیده میشود روایتی از آنچه بین فرهنگ و معماری خوابیده است را برای ما بیان میکند. روایتی از خواب شواری اسلامی ، شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان که هیچ نسبتی با آرمان های انقلاب ندارند و یا به قول شهید آوینی انگار نهاد های جمهوری اسلامی نماینده تفکری است که با غرب سیاسی سر چالش دارد نه با مدرنیته .

معماری این روزهای کوچه خیابان های همدان شکست دانشگاه بوعلی و فارغ التحصیلانش در ارائه آنچه معماری اسلامی –ایرانی گفته میشود را نمایندگی میکند و به عبارت ساده تر بی دغدغه بودن دانشجویانش را به جامعه ما دیکته میکند . معماری این روزهای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین از به حاشیه رفتن مساجد سخن میگوید ، از اینکه مسجد در معماری مدرن جایگاهی ندارد و از اینکه مسجد دیگر یک سنگر نیست مگه اصلا تو دنیای مدرن و صلح دوست امروز قراره با کسی جنگی داشته باشیم که نیاز به سنگر باشه .


http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-04/15/farhangnews_133699-381514-1436167283.jpg




معماری شهر من تپه های سرسبز عباس آباد و گنج نامه را دوست ندارد ، اصلا محیط زیست برایش معنا ندارد. 

معماری شهر من بی حیاست و خواهر و برادران مرا هم به بی حیایی میخواند. روز به روز بر تعداد حمام های شیشه ای[ کابینی] تو شهر من افزوده میشه ، پنجره های قدی هم به بهانه مصرف بهینه انرژی و اینجور مسائل هم از یه طرف و اپن آشپزخانه ها هم از طرف دیگر به این مناسبات دامن میزنند.  شاید بیهوده نیست که بگوییم از این معماری حاکم بر شهر من است که ذهنیت غالب بچه های دبیرستانی اینگونه ساخته است که گره ذهنی انها این باشد که : من دوست دختر دارم ، پس هستم .
معماری شهر من اما این روزها در حال رسیدن به یک بن بست است ، یک بن بست بزرگ. کابوس معماری طاغوتی شهر من بچه های تمدن ساز فردای نوین اسلامی اند . همان هایی که از دل کتاب 1400 سال پیش درحال گفتن حرف هایی جدید هستند ، همان ها که میگویند با بخشنامه نمیشود سبک زندگی را اصلاح کرد. 






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی